Real Estate Leadgeneratie Mythen & Tips

Heb jij moeite met het genereren van meer of aanvragen van hogere kwaliteit vanuit jouw real estate website?
Voordat je van start kan gaan met het veranderen hiervan, is het essentieel dat je de realiteit van het genereren van kwalitatief goede leads begrijpt en hoe je deze leads vervolgens om kan zetten in betalende klanten.
In dit artikel gaan wij enkele veelvoorkomende “Mythen” over het online genereren van Real Estate leads ontkrachten en geven wij een aantal bruikbare tips om de leadgeneratie- en managementstrategieën van jouw Real Estate website te verbeteren. Met hopelijk de uitkomst: Hoogwaardige leads, meer aanvragen en meer kennis!
Real Estate Online Leads: 4 Mythen & Tips
Stel je voor, je bent net afgestudeerd en hebt een nieuwe baan gevonden. Je bent opzoek naar een appartement in Flevoland.
Wat is je eerste stap?
Als je zoeken op google naar “Appartement kopen Flevoland” of iets soortgelijks in deze context geraden hebt… dan heb je gelijk!
Nu profileer jij als vastgoed professional, jouw website bovenaan de organische en betaalde zoekresultaten.
Hoppa! Direct meer aanvragen!
Helaas gaat het in de praktijk niet zo gemakkelijk in snel…
Terwijl zichtbaarheid en vindbaarheid ervoor zorgen dat je een stap dichter bij de gewenste verkoopconversies komt, zijn er nog veel meer puzzelstukjes voor online succes dan alleen goede zoekresultaten.
Onderstaand ontkrachten wij een aantal vaak voorkomende Mythen over het generen van online leads en geven wij meer uitleg over een aantal van deze “Puzzelstukjes”.
Veel voorkomende Mythen over Online Real Estate Leads en toepasbare tips om deze te aan te pakken.
Mythe #1: Het is makkelijk om de top van zoekresultaten in de zoekmachines te bereiken.
Bijna iedereen begint met dat ideale beeld in hun gedachten waarbij hun website prachtig bovenaan de zoekresultaten van Google wordt vermeld, soms zowel in de organische als betaalde zoekresultaten.
“We moeten gewoon wat inhoud van hoge kwaliteit toevoegen, een aantal links opgeven en de juiste trefwoorden kiezen, toch?”
Helaas is het niet zo eenvoudig.
Met jouw website de top van de zoekresultaten behalen is verre van snel bereikt en/of eenvoudig; Het is echter beter om te begrijpen hoe dit werkt en hoe google jouw website indexeert voordat je van start gaat en je “strafpunten” van Google krijgt. Zonder de juiste voorbereidingen en kennis van de online doelgroep en bijbehorende data, kan dit een nadelige fout zijn voor zowel de geïnvesteerde tijd als de portemonnee.
TIP: Implementeer een uitgebreide Online marketingstrategie… en houd je hieraan.
Als je de zoekmachines wilt domineren met de voor jou meest relevante Keywords of wanneer je alleen een marktaandeel van je concurrenten wilt af(over)nemen is het van belang een alomvattende strategie toe te passen. Deze strategie moet gericht zijn op het creëren van unieke, hoogwaardige content voor jouw blog of website. Promoot deze content via je Social Media kanalen, PR, E-mail Marketing en goede mond-tot-mond reclame.
Mythe #2: Het is zo goed als onmogelijk om de top van de zoekresultaten in zoekmachines te bereiken.
Als eerder benoemd, is het absoluut niet makkelijk, maar het is ook zeker niet onmogelijk om de top te bereiken. Wanneer er tijd genomen wordt om voor jouw website te zorgen en ervoor gezorgd wordt dat de bezoekers van jouw website voorzien worden van hetgeen waar zij exact naar zoeken, behaal je fantastische resultaten.
TIP: Ken jouw online doelgroep als je eigen broekzak en breng jouw diensten direct onder de aandacht bij deze doelgroep.
Marketing doormiddel van gedetailleerde klantprofielen gevormd door data is een geweldige wijze om bezoekers (potentiële klanten) exact aan te bieden waar zij naar opzoek zijn. Afhankelijk van de grootte van jouw bedrijf, identificeer je verschillende “Target Audiences” en verzamel je relevante data om te bepalen wie gebruik (gaan) maken van jouw diensten.
Wees absoluut niet bang om hier plezier mee te hebben, zoek een foto om ze te vertegenwoordigen en geef ze een naam. Waar komen zij vandaan? Hebben ze huisdieren? Technisch onderlegd? Hoe hebben ze jou gevonden? Waarom hebben ze jou nodig.
Verzamel zoveel mogelijk informatie en data als je kan over jouw “Target-Audience” en bouw vervolgens jouw website om deze data heen om aan de behoeften van jouw (potentiële) klanten te voldoen.
Mythe #3: Bezoekers zijn het meest geïnteresseerd in wie JIJ bent.
Onjuist.
Ze zijn natuurlijk wel geïnteresseerd in wie jij bent, maar niet direct.
 Real Estate Prospects die jouw website bezoeken vanuit een zoekmachine, willen over het algemeen eerst vinden en zien waar zij naar zochten. Wanneer de bezoeker meer dan tevreden is met wat hij ziet, dan is dit het moment waarop de bezoeker opzoek gaat naar de persoon en het gezicht achter de website.
Wanneer je de bezoeker niet kan voorzien van de informatie en/of tools waar zij naar zoeken om vervolgens hun droomhuis te kunnen vinden of hun huidige woning te verkopen, dan kan je er bijna zeker van zijn dat ze verder zoeken voordat ze opzoek gaan naar jouw mooie gezicht.
TIP: Zorg ervoor dat de website niet alleen over JOU gaat.
Voorzie de websitebezoekers van persoonlijke informatie, kwalificaties, certificaten onder het kopje “Over ons” van jouw website, maar vertoon dit niet overmatig op de startpagina.
Het is van belang om foto’s van jou en eventueel jouw werknemers op de website te plaatsen, hierdoor voelen jouw bezoekers zich meer welkom en komt de over te brengen boodschap een stuk persoonlijker over. Dit verhoogd de betrokkenheid. Meerdere psychologische studies tonen aan dat websites/webshops waar gezichten op getoond worden over het algemeen beter presteren en converteren. Bezoekers houden hiervan! Maar… zorg ervoor dat jouw gezicht niet het meest prominente van jouw website is…
Focus met de website op vindingrijke content, gebruikersvriendelijke search tools en krachtige Call-To-Actions om een winstgevende formule te creëren voor het genereren van leads van hoogwaardige kwaliteit.
Mythe #4: Online leadgeneratie overtroeft lead management.
 We hebben ontdekt dat dit een veel voorkomend ongeloof is, niet alleen voor makelaars, maar ook voor veel ondernemers die weinig tot geen ervaring hebben met Online Marketing.
Je heb misschien 500 leads, maar als je maar 10 van deze leads converteert, is dat slechts een conversieratio van 0.02%. Dit is onvoldoende om je bedrijf te ondersteunen.
Deze lage conversieratio’s leiden meestal onder een slecht lead management systeem. Een systeem dat al het harde werk, de tijd en het geld wat in marketing geïnvesteerd wordt te niet doet en zo goed als door het toilet spoelt.
TIP: Zorg ervoor dat er een goede Conversion/Sales Funnel is.
 Zodra bezoekers van jouw website in staat gesteld worden hun contactgegevens te verstrekken, moeten creativiteit en hard werken voortgezet worden. Segmenteer de leads op basis van alle data en informatie welke de bezoekers aan jou verstrekt hebben. (Bron, locatie, interesse, levensfase etc.) Zodra je leadlijsten gesegmenteerd zijn, pas je een voor deze doelgroep op maat gemaakte communicatietechniek toe.
Tenslotte, geef niet de moed op of negeer het omdat het “koud” is. Koude leads worden op een gegeven moment “Warme” leads. Wanneer jij de tijd en moeite investeert welke nodig is om deze “koude” leads goed te voeden.
Het Online Genereren Van Hoogwaardige Leads Voor Real Estate Begint Hier!
Want to add a caption to this image? Click the Settings icon.
 There you go! De meest voorkomende mythen zijn ontkracht en specifieke tips zijn gegeven. Onthoud dat er veel puzzelstukjes zijn om de kunst van Online Leadgeneratie te leren.
Succesvolle leadgeneratie en Leadmanagement voor Real Estate zet zich voort uit lopende processen en keihard werk… Niet uit korte campagnes zonder een rode draad.
 Leadgeneratie & Management Takeaways
Twee punten uit dit artikel welke wij voor jou graag nog eens willen benoemen zijn gecentreerd om twee belangrijke vragen welke jij jezelf kan stellen
1. Waarom zal iemand mijn website willen bezoeken, en nog belangrijker op mijn website blijven?
Creëer en segmenteer persona’s en ontwikkel jouw website om deze doelgroep te dienen en voorzien van de informatie en tools waar zij naar zoeken. Dit garandeert dat jouw bezoekers leuk vinden wat zij zien en verhoogt de kans op een conversie.
2. Heb ik op dit moment echt een effectief lead management/ nazorg systeem?
Vertrouw niet alleen op automatisch verstuurde e-mail als een follow-up voor jouw leads. Jouw (potentiële) klanten zullen een persoonlijke e-mail van jou eens in de zoveel tijd echt waarderen. Dit ontwikkelt een sterkere band en betrokkenheid met de relatie. Demonstreer geduld en interesse en Follow-up met de behoeften van elke klant.
Volg deze twee actiepunten op zijn minst op, en dan begin je al resultaten te zien.
Wanneer je enkele vragen hebt over bovenstaande informatie, schroom dan niet en voel je vrij om contact met ons op te nemen via info@omediamarketing.nl of ons contactformulier.
Wij geven bedrijven graag een digitaal zetje in de rug!

5 Comments

Write a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *